ESEMÉNYNAPTÁR

12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Június végén, magunk mögött hagyva a fárasztó, ember- és gyerekpróbáló tanévet nagy izgalommal készültünk a budapesti táborba. A József Attila gyermekotthon jóvoltából csere-üdültetés révén jutottunk el a fővárosba, a XIX. kerületbe, Pesterzsébetre.

Az egyhetes üdülés alatt nemcsak a nevezetességekkel ismerkedhettünk meg, hanem a gyermekeinket meglátogatták a Budapesten élő szülők. A földrajzi távolságot így áthidaltuk, az apukák, anyukák naponta találkozhattak gyermekeikkel. Kirándulásokra elkísértek bennünket, több időt tölthettek együtt.

Vonattal indultunk a nagy utazásra. A csipet csapat táskákkal, húzogatós bőröndökkel, hátizsákokkal felszerelkezve indult útnak Kati néni és Andi néni minden matematikai tudását latbavetve számolgatott. Megvagyunk! Hangzott a megnyugtató mondat. (A hét alatt minimum ezerszer!)
Kellemes kiránduló időt fogtunk ki, csak az eső miatt izgultunk kicsit. (Lehet, hogy az ég is bennünket sirat?)
Szerencsére a fővárosban száraz föld, illetve aszfalt fogadott bennünket. Leszállás, számolás, oké mehetünk. Rögtön a legizgalmasabb helyzet következett, mozgólépcső- csomagokkal-metró. Hú leértünk, sikerült! Deák tér átszállás- csomag fel, indulás a mozgólépcsőhöz.
A kétszeri átszállás, némi villamosozás után megérkeztünk. Számolás, mindenki megvan!
A csendes kertvárosi utcában lévő lakásotthonban Zsuzsa néni várt bennünket. Megkaptuk a ház kulcsát, és asztalhoz ültünk. Elhelyezkedés után „hivatalosan” megnyitottuk a tábort.
Este megérkeztek a látogatók.
A környék felfedezése -mint, buszmegálló, bolt, játszótér- után álomra hajthattuk a fejünket. Kis relaxáció és már aludt is a csapat.

Gyönyörű nyári reggelre ébredtünk, igaz volt, akit úgy kellett kimerni az ágyból. Kiadós reggeli után elindultunk a város felfedezésére.
Budapest, mi is jut eszünkbe, ha ezt a szót halljuk? Magyarország jelképe: az Országház.
Már gyakorlott metrózóként utaztunk végig a város alatt. AZ átépített Kossuth Lajos téren a szavunk is elállt a csodaszép látványtól. A díszőrség bemutatója után szelfiztünk, beszélgettünk a fess katonákkal,. A látogatóközponton keresztül jutottunk be a parlamentbe. Az idegenvezető mondanivalóját „ fülesen „ keresztül hallottuk. Megcsodáltuk a hatalmas oszlopokat, a pompázatos lépcsőházat, a szent koronát, a koronázási jelvényeket, a kupolateremben. A Duna parton sétálva gyönyörködtünk a pazar panorámában.
Rövid ebéd utáni sziesztát a KÖKI terminál felfedezése követte. Fagyizás, kirakat nézegetés, ismerkedés a lehetőségekkel. Megtaláltuk az interaktív szökőkutat, amit a gyerekek programozhattak kedvük szerint.

Másnap visszatértünk a KÖKI-be egy játszóház miatt. A nyári kánikulában a kellemes klímájú Kac-kac játszóházban múlattuk az időt. Volt ugráló vár, csúszda, csodavár, kerékpározás, célba dobás és játékgépezés. Lelkesen gyűjtögette mindenki a zsetonokat, melyeket a nap végén ajándékokra váltottunk be. A napi élményről lelkesen számoltak be a gyerekek hozzátartozóiknak.

Igazi gyermekprogrammal folytatódott a tábor - a 150 éves állatkert látogatásával. Egy újabb közlekedési eszközzel, a kis földalattival jutottunk el a Városligetbe. A töménytelen látnivaló miatt azt sem tudtuk merre induljunk. A fókák bemutatójával indítottunk, láttunk jegesmedvét, elefántokat, zsiráfokat, teknősöket, madarakat, halakat, oroszlánokat, tigriseket, zebrákat, vízilovat, majmokat. Megmásztuk a nagysziklát.
A gorillák vizes rongyokkal hűtötték magukat a kánikulai melegben.
A strucc velünk sétálgatott. A koalák lustán szemlélődtek. A játszótereket letesztelték a gyerekek. Megsimogatták, megetették a kecskéket. Az árnyákban elfogyasztott hamburger és ásványvíz után új erőre kapott mindenki, jöhet a nagytó élővilága. Ugorj akkorát, mint egy kenguru! Fáradtan, de rengeteg élménnyel indultunk haza. Egy játszótéri hintázás, csúszdázás, jégkrém még belefért a napba.

A másik ligetbe, a Népligetbe a Planetárium miatt mentünk. A Nap családja c. előadásra. Szájtátva nézték a gyerekek az ég csodáit, a világűr végtelenségét, a csillagok titokzatos világát. Megállapodtunk, hogy ide visszatérünk. Délután a repüléstörténeti kiállítást tekintettük meg. Ültek „repülőgépen”, kipróbálhatták a fedélzeti székeket.

A természettudományi múzeumban ámultunk csak, az elmúlt korok érdekességein. Láttuk Noé bárkáját, ezernyi rovart, bogarat. Az erdő, vízpart élővilágát. Szabad volt megfogni, kipróbálni a kiállított tárgyakat. Izgalmas filmek mutatták be a természeti környezetet.

Gyorsan elrepült a hét. Sokfele jártunk, sok mindent kipróbáltunk, megismertünk. Élményekkel, emlékekkel telve jöttünk haza. A családi kapcsolatok is erősödtek: A szülők gyerekeiket nemcsak néhány óra erejéig láthatták.
Lehetőségük volt közös élményeket szerezni, aktívabban részt venni gyermekük életében.

Viszlát Budapest, Országház, Duna part, Állatkert, Planetárium, Múzeumok.